Saturday, September 10, 2011

90 days challenge without "nasi", ada berani?*

aku pendek. overweight.
terlebih 7kg.
mula-mula aku tak kisah. my ❤ pun tak kisah. 
tapi bila orang sekeliling dengan jujurnya cakap aku gemuk.
sedikit sebanyak, aku rasa down sikit.
YoYo & CiCi emoticon
yang tak boleh bla, ibu dengan ayah pun sama
cakap i gemok! kurang kurus
*ok fine! ok fine!*
so dengan itu, aku dah ambil keputusan muktamad.
aku nak jadi anorexia kurus!
YoYo & CiCi emoticon
disebabkan dari hari discharge from ward hari tu;
7 September 2011,
aku tak makan nasi, so kira start dari tarikh tersebut je la ek.
*kira hari ni hari ke-4 la kan*
InsyaAllah dijangka tamat pada 5 Disember 2011.
sejajar dengan itu juga, i pledge to:
YoYo CiCi emoticon
drink 2 Liter of water everyday
YoYo & CiCi emoticon
eat healthier
NO soft drinks, only juice, tea etc.
limit fast food intake to ONCE A MONTH
YoYo & CiCi emoticon
exercise every 2 days, 30 minutes/session
YoYo & CiCi emoticon
get enough sleep, 6 hours everyday.
yeah!
semoga berjaya;
to myself!
YoYo & CiCi emoticon
dan aku telah meng'create' journal ini
*nota: oh. as a reward for myself, every 10 days, akan ada satu hari dapat makan nasi. sebab; nasi makanan ruji. sebab; aku orang malaysia. kang jadi omputih, susah pulak.

5 comments:

  1. Wow, jika diikut semua peraturan di atas, insyaAllah tak ada masalah tu. Bukan setakat 7 kilo, lebih pun boleh :)

    ReplyDelete
  2. wah!!! gud luck!!!! nanti letak pica before and after kay dak kurang kurus,,, :)

    ReplyDelete

Disclaimer

All content provided on this blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner of this blog will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.

This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...