Saturday, July 2, 2011

6th day blog challenge

Day 6 – A photo of an animal you’d love to keep as a pet.
i have cat, fish, rabbitturtle, chicken and hamster once.
after this..
oh. tak ada. lebih baik tak ada.
my other half, obsessed with cat 
selalu tanya saya boleh tak dia bela kucing
and i will always say NO.
bukan aku tak suka pet segala bagai. there's a story behind this.
sad story (ಥ_ಥ)
sebab sakit tua, hilang, lenyek kereta, kucing makan etc.
tak sanggup aku nak describe lagi
it hurts me deep inside.
especially kucing aku, 1st pet: COMEL
masa darjah satu ke dua aku tak ingat. 
i love her more than everything tau 
then bila dia due, dia makan anak dia.
DIA MAKAN ANAK DIA, her newborn kitty~!!
aku bela COMEL dari kecil kot. and sangat teruja bila dia 1st pregnant. kenapa dia makan anak dia?
since then i hate COMEL then she end up kena lenyek kereta
(ಥ_ಥ) again. i rasa bersalah.
*ok fine such a drama*
even masa tu aku kecik lagi. memori memang terkesan dan terlekat la dalam kepala aku since 13,14 years ago.
BUT IT'S NOT THAT I REALLY DON'T LIKE KUCING
ni buktinya
my last pet: BEGONG the legend
[sebutan be.gong 'e' taling]
i bela dia dari kecik sampai tua nak mati, pastu dia mati.
(ಥ_ಥ)
at the end they all die.die.die.
tak de la kalau aku nampak kucing aku sibuk pedajal diorang kan
i'm a mother of nature kot
*kekwat*
tapi nak bela pet dalam rumah buat masa ni. oh. xla.
susah nak sayang something or someone. sebab bila dah sayang, then hilang. i don't seem that i can't cope with it much.
that's my actual reason selepas entry panjang berjela
kenapa saya tak ada pet sekarang ni
eh~~lari tajuk ke ap?
HAHAHA (-_-)

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...