Monday, January 16, 2012

Monday Blues?

     Aku mulakan hari Isnin dengan breakfast Chicken Muffin @McD as usual then pergi kerja. Still have another week dekat stor, next week dekat Out Patient Dept. [OPD] pula. Huhuhu. Can't wait. Dalam pukul 8.30 am aku pergi kolej sebab nak collect Baucer Buku 1Malaysia. [Untunglah hospital sebelah kolej je kan] Hahaha. Lama kena tunggu, kebetulan hari ni pelajar junior mendaftar masuk kolej at the same time.
     Penuh satu hall, tapi nasi baik HEM kami baik hati sebab mendahulukan pelajar-pelajar praktikal macam kami. Terima kasih En. Hilal (^o^) Jasamu dikenang~ Dalam pukul 10.30 pagi baru semua urusan selesai. Then kenalah balik ke Stor Integrasi semula. Tiba-tiba Cik Lin [Pharmacist in Charge] cakap aku kena jadi reliever dekat OPD sekejap dari pukul 12 sampai pukul 2 petang sahaja. As jam baru pukul 11 pagi, Cik Lin suruh aku pergi makan. Rehat lagi sejam. ngeh~
Nasi lauk daging? [lupa nama], telur sambal and kerabu. RM3.50. Sedap juga makan dekat kafe hospital. Sampai menjilat sudu. Kerabu dia superb. Penuh kasih sayang orang kata.
     10 minit sebelum pukul 12 aku dah dekat OPD. Awal-awal dulu mungkin aku rasa OPD tak best. Tapi sejak kebelakangan ni, I look forward to go to OPD walaupun department ni lah yang paling busy sekali. Bergelumangan dengan ubat-ubat and prepare drugs for patient somehow give me satisfation. Rasa macam berbakti gittew~~wawawa. Pukul 2 aku rehat lagi! Hari ni banyak rehat, but wait until you finish reading this entry!
     Lunch hari ni special sikit. Makan lagi. (+_____+)" Tak ada motif pun, cuma nak treat my busuk. Hari ni 1st day kelas for this sem kan? (^_____^)ノ
Starter, vol-au-vent for both of us. Him: Nasi+Chicken Chop with fries. Me: Fish Pie! Love! Then pukul 3 aku pulang semula ke stor. To my surprise, gila banyak kerja nak buat dekat stor! Jadi buruh kasar petang ni. Angkat kotak ubat-ubat yang beribu, kira lagi, nak issue lagi. Ingatkan lagi 2 jam nak balik dah settle semua benda. *nanges guling-guling* tu pun pukul 5 still ada 4 helai lagi list drug nak kena issue. Sambung esok. (T_____T)"
     
p/s: psst.. nak tengok baucer buku 1Malaysia aku? hahaha
nak jugak tayang, kan?

0 comments:

Post a Comment

Disclaimer

All content provided on this blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner of this blog will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.

This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...